Sahin Bozdogan
4 Takipçi | 0 Takip
Kategorilerim
Diğer İçeriklerim (59)
Tüm içeriklerim
Takipçilerim (4)

Mogolistan

2013-06-08 19:59:00
Mogolistan |  görsel 1
Mogolistan |  görsel 2
Mogolistan |  görsel 3
Mogolistan |  görsel 4
Mogolistan |  görsel 5
Mogolistan |  görsel 6
Mogolistan |  görsel 7
Mogolistan |  görsel 8
Mogolistan |  görsel 9
Mogolistan |  görsel 10
Mogolistan |  görsel 11
Mogolistan |  görsel 12
Mogolistan |  görsel 13
Mogolistan |  görsel 14
Mogolistan |  görsel 15
Mogolistan |  görsel 16
Mogolistan |  görsel 17
Mogolistan |  görsel 18
Mogolistan |  görsel 19
Mogolistan |  görsel 20
Mogolistan |  görsel 21
Mogolistan |  görsel 22
Mogolistan |  görsel 23
Mogolistan |  görsel 24
Mogolistan |  görsel 25
Mogolistan |  görsel 26
Mogolistan |  görsel 27
Mogolistan |  görsel 28
Mogolistan |  görsel 29
Mogolistan |  görsel 30
Mogolistan |  görsel 31
Mogolistan |  görsel 32
Mogolistan |  görsel 33
Mogolistan |  görsel 34
Mogolistan |  görsel 35
Mogolistan |  görsel 36

irkutsk'dan Ulanbatour'a 2 farkli yolla gecebilirsiniz(ucak,taksi veya araba kiralama gibi seylere girmediginizi farzederek yaziyorum) Birincisi basit ama pahali bide daha uzun suruyo, nasi bi tezatsa :) Efenim irkutsk'dan Ulanbatura direk tren bu bahsettigim; 4500 ruble ve yasaminizdan 35 saate maloluyo.( sinirdaki yogunluga gore asagi yukari oynamalar olabilir)Digeri daha zahmetli; zahmet dedigim de bolgede ingilizce konusulmadigindan trenden inip merkeze gidip ordan otobuse biniceksiniz, olaki soru soracak olursaniz biraz zorlanirsiniz hepsi o, bide otobusde yer olmayabilir 1 gun konaklarsiniz, gorup gorebileceginiz zorluk bu. Efenim 2. secenek irkutsk'dan ulan ude'ye trenle 905 ruble+7 saatiniz, ulan ude'den de 1300 ruble+12 saat hoooopppp hosgeldiniz ulanbatuuuur. Hemen nerde kalicaginizida soyluyorum merkezde State Department binasinin arka kapisinin karsi sokagindan girin solda basketbol sahasinin yaninda Golden Gobi Hostel.

Sehir merkezi kolay 1-2 gunde altini ustune getirirsiniz, ama olay malumunuz sehrin disi. Buralar biraz sikintili,malumunuz otobus mus metroymus falan burada yok en azindan sehir disina(metro kesin yok :))3 seceneginiz var; birincisi araba kiralamak(dusmanima tavsiye etmem ama secenektir yazmam lazim) neden derseniz kardesim hicmi tabela olmaz, hadi 100 kilometrede tabelamsi biseye denk geldin anla anlayabilirsen, bunu gectik.ikincisi gene araba kiralamak ama soforuyle beraber, Belgin Doruk hesabi ;) Ucuncusu ise komple tur almak,arac, sofor,rehber,konaklama,yeme-icme, oren yerlerine giris biletine varincaya kadar hepsini kapsayan. Ben boyle yaptim, biliyorum ayipladiniz beni ama baska carem yoktu, tek gezmenin dezavantaji, bu tarz seylerde cogunluk demek pazarlik sansi demek, son anda 2 elemanin programina dahil oldum onlari 2.secenek icin zorladim ama baktim sansimi fazla zorluyorum boyun egdim :) Normalde gene kardayim neden derseniz 458 dolar verdim normalde tek basiniza bu tur 800 dolardan asagi degil o yuzden kardan zarar etmis oldum :)Turu kaldigim hostelden aldim buarada, bende alicam derseniz Golden Gobi bu konuda da iyi.

Simdi gelelim nasil turlar var. Arkadaslar 2 ile 35 gun arasi cesitli boy ve ebatlarda turlar var, benim aldigim orta Mogolistan'i kapsayan icinde Gobi colunun bir kismindan, manastirlara, hepimizin ilk ogrendigi sey olan Orhun Yazitlarindan geleneksel mogol evlerinde kalmaya, at-deve binmekden antik sehir, selale vs. ne ararsan gormeye ve yapmaya imkan sunan(toplam 5 gece 6 gun ama 4 gece 5 gunde bu turu kurtarir, 1 gun az demek daha az para demek:)) bi paket. 7 gunluk sadece gobi colunu kapsayan paketlerde var ama bence digeri ortaya karisik tum mogol yasamini gormeye daha bi imkan sagliyo benden demesi. Ozetle ulke ucuz ama gezi olayi biraz tuzlu gordunuz uzre, 3-4 kisilik arkadas grubu olarak gelirseniz iyi, etrafi bilen bi soforle araci kiralayip geri kalanini kendinizin halletmesini tavsiye ederim, o zaman maliyet yari yariya duser.

124
0
0
Yorum Yaz