Sahin Bozdogan
4 Takipçi | 0 Takip
Kategorilerim
Diğer İçeriklerim (59)
Tüm içeriklerim
Takipçilerim (4)

Hindistan Part ll

2013-09-21 14:17:00
Hindistan Part ll |  görsel 1
Hindistan Part ll |  görsel 2
Hindistan Part ll |  görsel 3
Hindistan Part ll |  görsel 4
Hindistan Part ll |  görsel 5
Hindistan Part ll |  görsel 6
Hindistan Part ll |  görsel 7
Hindistan Part ll |  görsel 8
Hindistan Part ll |  görsel 9
Hindistan Part ll |  görsel 10
Hindistan Part ll |  görsel 11
Hindistan Part ll |  görsel 12
Hindistan Part ll |  görsel 13
Hindistan Part ll |  görsel 14
Hindistan Part ll |  görsel 15
Hindistan Part ll |  görsel 16
Hindistan Part ll |  görsel 17
Hindistan Part ll |  görsel 18
Hindistan Part ll |  görsel 19
Hindistan Part ll |  görsel 20
Hindistan Part ll |  görsel 21
Hindistan Part ll |  görsel 22
Hindistan Part ll |  görsel 23
Hindistan Part ll |  görsel 24
Hindistan Part ll |  görsel 25
Hindistan Part ll |  görsel 26
Hindistan Part ll |  görsel 27
Hindistan Part ll |  görsel 28

(Jodhpur-Udaipur-Mumbai-Goa-Hubli-Hospet-Hampi-Guntakal-Delhi-Amritsar-Pathankot-Dharamshala-Delhi)

Hindistan'a gitmek isterken birkez deha grev engeline takilip 1 gun daha mecburi Chitwan Saruha'da kaliyorum. Ertesi gun otobuse gitmeden her zaman kahvalti yaptigim lokantaya geliyorum. Afiyetle yemekleri mideme lumburdetirken grevin bugunde devam ettigini ogreniyorum. Ananemin agzinda nimet varken kufur kesinlikle edilmez sozu aklima geldigi halde turkce okkali bitane salliyorum gayriihtiyari :) Sonra bari zevk almaya bakim diyorum. o arada bilgi guncelleniyo ve sadece turistlerin oldugu otobusler icin gecislerin acildigi haberi geliyo. Hemen duraga gidip otobusdeki yerimi aliyorum. Ama otobusde yerel halkdan insanlari da gorunce allah allah diyorum icimden hani sadece yol turistlere acilmisti. Uyanik sofor bizleri yani turistleri en on saflara oturtturup digerlerini arkaya sakliyo. Cidden 5 saat boyunca bikac tane kontrol noktasinda protestocular tarafindan durduruluyoruz ama cakal soforun taktigi ise yariyor onde sarisin renkli gozlu turistleri gorunce yolu aciyolar hemen( Beni neden en one koymadigini sanirim anliyorum :))

Kafam son birkac gundur hindistan vizemdeki ibareye takilmis durumda. Giris sekli hava yolu yaziyo vizemde. Cok kucuk yazdigi icin bende yeni farkediyorum ve o zamandan beri icimde bi kusku. Otobus duragi Sunauli sinirinin bikac kilometre berisinde. Durakdan sinira kadar goturmesi icin cycle rickshaw tutuyorum. Nepal cikis damgami pasaportuma yedikten sonra Hindistan giris damgasi icin gocmen ofisini ariyorum. Ama araki bulasin neyseki onlar beni buluyo :) Sinirin 100 metre kadar ilerisinde solda klubeden bozma bi yer. icerde 3 kisi var. 2 si yasli biri genc. Vizemdeki ibareyi fark etmemeleri icin yapmadigim saklabanlik kalmiyo; tam kaseyi basicaklar genc olan ''hoooopppp'' diyo. Nasi bi goz varsa artik. Bana bu vizeyle bu sinirdan giris yapamayacagimi taaaaa Katmanduya geri gidip ordan ucakla gelmemi soyluyo. Artik harcanan zamana miiiii paraya mi yanarsin sen dusun. Asena'ya tas cikarticak kivrak laflarla adami ikna ediyorum ama omrumden de omur gidiyo :) Herhalde su zamana kadar pasaportuma aldigim en zor kase bu olsa gerek. Sinirda cok oyalanmadan (neme lazim adam cayar mayar ;)) Gorakhpur'a gidicek olan ilk otobuse bodoslama daliyorum. Varanasi'ye direk otobusde var ama benim amacim Gorakhpur'a kadar 3 saat otobus ardindan tren yapmak. 2 cesit otobus var tum Hindistan'da. Ozel ve devlet. Mumkun mertebe devleti secin daha guvenli. Yeri gelmisken soyliyim mumkun mertebe treni secin en guzeli :) Gorakhpur tren istasyonuna vardiktan sonra son trene biletimi alip beklemeye geciyorum. Vizeydi kaseydi biletti derken o arada zaman hizli gectiginden yeni yeni kendime geliyorum; ve allahim ben nerdeyim diyorum. Sunu itiraf edim boyle pislik sefillik rezillik olamaz. ilk firsatta baska ulkeye gecmem lazim yoksa 2 gune kalmaz burda ruhumu teslim ederim diyorum icimden. Sonrasi 1,5 ay oldu ve ben hala Hindistan'a doyamadim :) Bu ulke denize girmek gibi; alismak vakit aliyo ama birkere alisincada birakmak istemiyo insan. Herkes alisirmi orasini bilemem tabi.

Ozetle guzergahim ve ulasim seklim soyle; Sunauli-Gorakhpur(otobus)-Varanasi-Khajuraho-Agra-Jaipur-Jaisalmer-Jodhpur(tren)-Udaipur(otobus)-Mumbai-Goa(tren)-Hubli(otobus)-Hospet-Hampi-Guntakal-Delhi-Amritsar-Pathankot(tren)-Dharamshala-Delhi(otobus).

Hindistan nufus olarak Cin'i aratmiyo hatta bikac yila kalmaz liderligi alirlar :) En rahat, ucuz ve kolay ulasim trenler(Bu ozellikler Hindistan standartlarina goredir yanlis anlasilmasin ;)) o yuzden herkes treni tercih ediyo; e o kadar nufus bilet almak icin yuklenince kacinilmaz son ortaya cikiyo. Trende yer bulmak sikinti. Cin'e gore Hindistan'in soyle bi guzelligi var; 2 adet kota var. Turist ve Tatkal(Acil durum). Turist kotasi adi uzerinde sadece yabancilara acik. Ama ulkeyi gezmeye gelen yabanci sayisida ozellikle sezonda bi hayli fazla; yani burda da bilet kalmayabilir. Son care trenin kalkis saatine sadece 24 saat kala acilan tatkal kotasi. Bunu kullanmak icin arti bi komisyon odemelisiniz onuda hatirlatim. Ama genel olarak sezonda 2 hafta kadar onceden planlamanizi yapip biletlerinizi alirsaniz bi sorun yasamazsiniz. Tatkal disindaki biletler 2-3 ay oncesinden satisa cikartiliyo. internet sitesinde yabanci kredi kartlari kabul edilmiyo. Clear trip diye araci bi site var. Buraya uye olup ufak bi komisyon karsiliginda daha ulkeye gelmeden online tren biletlerinizi alabilirsiniz; yada geldikten sonra ilk is bi tren istasyonuna veya seyahat acentasina gidip(acenteler de komisyon aliyo) biletlerinizi organize edersiniz.Trenlerde bicok farkli sinifda seyahat edebilirsiniz. Ben gece yolculuklarinda sleeper class(yatakli ama en alt sinif); gunduz yolculuklarinda ise genel yani tabiri caizse koyun koyuna sinifini kullandim :) Yolculuklarda cantanizi bisiklet kilidi veya zincirle kitlemenizi siddetle oneririm ;)

Muhtemelen Hindistan'la ilgili en merak edilen diger bi konuda yeme-icme ve konaklamadir :) Acikcasi saglik konusunda o kadar sokak saticilarindan yememe ragmen allaha sukur bi sorun yasamadim. Cok bosbogazlik etmedim ama ne yalan soylim kasmadimda. Kahvaltida masala omlet(soganli-biberli), veya pogaca benzeri samosa ve bagiyi tavsiye ederim; oglen ve aksam thali(bikac cesit farkli sebze yemeginin oldugu ve yaninda chapati denilen pideye benzer yerel hint yemegi) Konaklama konusunda tabiki standartlar cok asagida ama onemli olan gunun yorgunlugunu aticaginiz bi yataksa o elbette mevcut ;) Hilton yok mu kardesim orda kaliriz derseniz o ayri ben hostel ve guest house olarak konusuyorum :)

Gezdigim yerlerin hepsini begendim. Bikac tanesi klasik zaten. Ama Khajuraho(Kamasutra tapinaklari), Hampi, Goa(ozellikle Palolem, kesin motorsiklet kiralayin), Amritsar(Tapinakda konaklama-yeme-icme ucretsiz;)) vaktiniz varsa buralari gorun derim.

insanlar genel olarak cok sicak kanli(bazen fazlasiyla :)), yardimsever, misafir perver; ama accuk dolandirici; gozunuz acik olsun ;) Alisveris planliyosaniz hersey Nepal'de cok daha ucuz paranizi oraya saklayin derim.

Not: Uzun bi aradan sonra Goa'da 2 turke denk geldim; Deniz ve Ali. Kardeslerim selam, donunce gorusmek uzere. Turkleri yesil sahalarda daha fazla gormek istiyoruz. Plajdaki o adam ara ara ruyalarima giriyo, sizede oluyo mu :)

96
0
0
Yorum Yaz