Sahin Bozdogan
4 Takipçi | 0 Takip
Kategorilerim
Diğer İçeriklerim (59)
Tüm içeriklerim
Takipçilerim (4)

Bolivya...

2013-02-15 05:28:00
Bolivya... |  görsel 1
Bolivya... |  görsel 2
Bolivya... |  görsel 3
Bolivya... |  görsel 4
Bolivya... |  görsel 5
Bolivya... |  görsel 6
Bolivya... |  görsel 7
Bolivya... |  görsel 8
Bolivya... |  görsel 9
Bolivya... |  görsel 10
Bolivya... |  görsel 11
Bolivya... |  görsel 12
Bolivya... |  görsel 13
Bolivya... |  görsel 14
Bolivya... |  görsel 15
Bolivya... |  görsel 16
Bolivya... |  görsel 17
Bolivya... |  görsel 18
Bolivya... |  görsel 19
Bolivya... |  görsel 20
Bolivya... |  görsel 21
Bolivya... |  görsel 22
Bolivya... |  görsel 23
Bolivya... |  görsel 24
Bolivya... |  görsel 25
Bolivya... |  görsel 26
Bolivya... |  görsel 27
Bolivya... |  görsel 28

11 saatlik cok sarsintili bir otobus yolculugundan sonra La Paz'a ulasiyorum. Bugune kadar seyahat ettigim yollari ve otobusleri Bolivya'da mumla ariyacagimi zaten biliyordum ama bu kadarinida beklemiyordum, acilen Kadir Topbasi buraya baskan olarak getirmek lazim :)

Bolivya'ya gelmemdeki en buyuk sebep Peru vizesiydi. Oncelikle sunu soyliyim bunu basardim, ama anamin sutu burnumdan geldi, kimseye bunu tavsiye etmem. Bazi bloglarda La Paz merkezde bu isin cok kolay olacagi falan yaziyo; belkide o an itibariyle bu mumkundu ama bilmiyorum neden La Paz merkezde hazirladigim evraklara yan gozle bile bakmadilar ki en onemli evrak olan donus biletim bile vardi. ikinci alternatif olan El Alto'ya(daha cok kastiklari yazilip ciziliyo internette) dumeni kirdigimda ise buradan sadece Bolivya vatandaslarina hizmet verildigi bilgisini verdiler, ama yilmadim El Alto'dan allem ettim kullem ettim 15 gunluk vizeyi kopardim. Tecrubeyle sabit 3 alternatifiniz var;1-Pasa pasa gerilmeden Ankara'dan vizenizi alin;2-Gelin sansinizi Bolivya'da deneyin ama unutmayin milletin seyinin keyfinde kaderiniz(Benden sonra sansiniz artmistir ama emin olabilirsiniz, gorevli kadin adi Rosario yapmadigim kur kalmadi nazar boncugu ve cicek bile hediye ettim,turklere inanilmaz sempatisi olustu;);3-Daha once yapip yedirenler var Peru sinirindan vizesiz gecin.(Peru az sayida ulkeden vize talep ettiginden gorevliler kontrol etmeden kaseyi basiveriyor :))

Evet Bolivya benim icin esittir Peru vizesi demekti; vize sonucunu beklerkende birkac gun civarda gezinmek; ama bir ulke bir insani ancak bu kadar dumura ugratir :) Guney Amerika'daki 6.ulkem ve sunu soyliyim uzakara en begendigim yer.(Ucuz olmasininda etkisi buyuk :))

Muhakkak Yapilmasi Gerekenler ;

1- Salar de Uyuni, uzun uzun onceki yazimda bahsetmistim.

2-Coroico'da dunyanin en tehlikeli yolunda bisiklete binin. Full suspansiyon bisiklet tercih edin daha az yorucu ve daha keyifli, fiyatlar cok degisken bikac tura danismadan karar vermeyin.

3-Copacabana'da Titica Gol'unde isla del Sol'u gorun.(Adanin kuzey ucundan guneyine yurumenizi tavsiye ederim;konaklamayi adada da yapabilirsiniz Copacabanada'da. Fiyatlar ayni 40 bs civari gunluk.2 tur var buyuk-kucuk;buyuk turu alin anca gezersiniz.)

4-Amazon. Burda birkac puf nokta var;1-Zaten cok ucuz olan turu daha ucuza getirmek icin La Paz'dan Rurrenabaque'ye gidin(ucakla gidin, otobus 30 saat bazende havanin durumuna gore dahada uzun surebiliyo, yollar berbat otobus daha da berbat;ucakla 55 dakika,2 havayolu var TAM ve Amazonas;TAM daha ucuz ama hergun seferi yok,470 biri 650 bs digeri)turu ordan alin bosuna La Paz'daki acentaya komisyon vermeyin; Rurrenabaque'de de gene bikac tura danisin fiyatlar orda da oynak;ben Flecha Tur'dan aldim memnunda kaldim.2 cesit tur var bu arada;Pampas(benim aldigim) ve Jungle. Pampasda agirlikli kanoyla yolculuk ediyosunuz arkaniza yaslana yaslana; jungle da gunluk 6-7 saat yayan takiliyosunuz; tercih sizin.

5-Oruro festivali;9-12 subat arasi;inanilmaz keyifli ama ya benim gibi gunluk gidin ya da onceden otel rezervasyonunuzu yaptirin, otobus biletinizide tabiki.

6-La Paz sehir turu. (Konaklamada Loki Hostel'i kesin tavsiye ederim,hem guzel hem de Bolivya'dan hala Peru vizesi almaya kasicam diyosaniz orda da subesi oldugundan size rezervasyon ayarlayabiliyorlar,buda size vize yolunda +1 puan demek :))

Son 2 resim El Alto'daki Peru Konsolosluk binasi ve vizeyi almama yardim eden Rosario :)

377
0
0
Yorum Yaz